13 Mart 2013 Çarşamba

Mısır Gevrekli Kurabiye

mısır gevrekli kurabiye
   Bu kurabiyeyi ilk defa Erzincan'da yemiştik. Yiyen herkes tarifini istemişti ve tabi ki ben de. Ama o tarifi yazdığım yeri ne yazık ki bulamadım. Ben de internetten araştırdım ancak genelde kurabiye tamamen çikolataya batırılıp sonrada mısır gevreği ile kaplanmış. Bizim yediğimiz de sadece üst kısımda vardı (benim de yaptığım gibi) ve daha güzel bir görünüyordu. Nişastalı herhangi bir kurabiye ile yapılabilir bu tarif. Ben de aşağıdaki tarifi uyguladım:

Malzemeler

  • 125 gram margarin (Oda sıcaklığında)
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3,5-4 su bardağı kadar mısır nişastası
  • 1 tatlı kaşığı kadar portakal kabuğu rendesi

Üstü için

  • Mısır gevreği (1 kase kadar, parçaları küçültüyoruz ufalayarak)
  • Sarelle (Ben memleketimim markasını kullanıyorum:))

Yapılışı:

  • Öncelikle margarini küçük küplere ayırıp, pudra şekeri ile iyice karıştırıyoruz.
  • Sonra yumurtaları ekleyip güzelce çırpıyoruz.
  • Unumuzu ekliyoruz, eleyerek. Ardından yavaş yavaş nişastayı ekliyoruz. 3,5 su bardağının hepsini bir anda eklemeyin, çünkü yumurtanın büyüklüğüne göre fazla ya da az gelebilir. O nedenle hamurun toparlanmasına göre ayarlayın.
  • Küçük toplar yapıp, 170 derece fırında 10-15 dakika pişiriyoruz(Altı çok hafif pembeleşiyor)
  • Piştikten sonra bir süre soğumasını bekleyip, sonrasında bir bıçak yardımıyla üstüne daire şeklinde sarelle sürün ve mısır gevreğine bulayın. 
  • Afiyet olsun...

                         

0 comments:

Yorum Gönder

Gelin beğendiklerinizi ve beğenmediklerinizi konuşalım...