3 Ekim 2017 Salı

Hollanda'da bir takım günlük meseleler



Bu kadar kısa sürede yeni bir yazı daha...Mesele ne yine demeyin, dedim ya bir takım günlük meseleler. Nedir bu meseleler derseniz, açıklayayım. Geldiniz, yerleştiniz. Yiyecek ve temizlik malzemeleri nereden alınmalı,  alışveriş nereden yapılsa uygun olur acaba diye soruyorsunuz kendinize. Zamanla öğreneceksiniz deneye yanıla ama ben öğrendiklerimi sizinle paylaşayım ki çok denemenize gerek kalmasın. Bir kere bilmeniz gereken temel bilgilerden biri burada istediğiniz saatte açık market bulamazsınız. Bir kaç tane istisna hariç çoğu pazar çalışmıyor ve hatta akşam 6 dan sonra da açık değiller. Pazar çalışanlar da saat 12 gibi açılıyorlar. Neyse ki biz şanslıyız. Çok yakınımızda buranın en büyük market zincirlerinden biri olan Albert Heijn 'in büyük bir mağazası var ve akşam 22:00 kadar açık oluyor. Ama uygun bir market sayılmaz. Sebzeleri fena değil. İndirimleri takip etmeniz gerek. Burada yoğurt Türkiye'deki gibi değil. Almanız gereken yoğurt Türk yoğurdu yada Yunan yoğurdu olmalı. Ama onlarda süzme yoğurt kıvamında bilginize. Ya da alıp kendiniz mayalayabilirsiniz. Bunun dışında Lidl var, fiyat olarak en uygun marketler arasında sayılıyor. Gerçekten de fena değil fiyatları. Bizdeki BİM'lere benziyor. Şimal'e boya kalemi alacaktım ve burada yaşayan bir arkadaşıma sordum, neresi uygun olur diye. Action adlı bir mağazadan söz etti. Gerçekten de diğer ikisinden çok çok uygun. Temizlik, mutfak gereçleri, kırtasiye ve hatta kendin yap malzemeleri gibi bir çok malzeme var ve çok uygun. Yakınınızda varsa mutlaka bakın derim. Ama burada sebze falan satılmıyor. Türkiye'den farklı bir diğer mesele de ilaç meselesi. Burada bazı ilaçlar eczane dışında dükkanlarda satılıyor. Mesela burun spreyi gibi bir malzemeyi bu dükkanlardan alıyorsunuz. Makyaj malzemeleri ya da saç boyası gibi malzemeleri de buradan alıyorsunuz. Mesela Kruidvat, Etos bunlardan. Özellikle Kruidvat'ta indirimli ev eşyaları oluyor. Mesela 9 Euroya ütü bulabiliyorsunuz. Çocuğu olanlar için de Kruidvat'ın çocuk bezi en iyi bez seçilmiş ve de uygun. Ben Helin'e prima kullanıyordum ama burada pahalı olduğu için tercihimiz Kruidvat'ın bezi oldu ve sorun yaşamadık. Tabi en önemli meselelerden birini unuttum. Tabi bazı malzemeleri bulmak içi Türk maketleri de ziyaret etmeniz gerekli. Ben burada Nazar adlı bir markete gidiyorum. Özellikle sebze burada daha ucuz. mesela salatalığın 400 gr 3 Euro iken Albert Heijn'de Türk markette kilosunu 2 Euro'ya bulabilirsiniz. Sonra bir de peynir meselesi var.  Hollanda peynir memleketi olsa da ağız tadınıza uygun bir peynir bulamayabilirsiniz. Bu konuda da tavsiye edilen marka yine bir Yunan markası Dodoni Feta ve Lidl'de salata peyniri olarak satilan Yunan peynirleri uygun ve lezzetli. Türk markalı olanlarda bile aynı tadı alamıyormuşsunuz. Nedeni ise Türk peynirleri Avrupa Birliği koşullarında üretilince aynı tadı bulamıyorsunuz.   Eğer yufka alacaksınız büyük hayal kırıklığı. Sert, kalın yufkalar var. Açmayı öğrenseniz iyi olabilir. Bir de salça severseniz eğer bunu da Türk marketlerde bulabilirsiniz. Diğer marketlerde bizim kullandığımız salçadan görmedim, soslar var sadece.
Ayrıca, burada bir çok devlet işi posta yolu ile yapılıyor. Mesela çocukların aşısı ile bilgi istediler, postayı nereden atacaksınız bilmiyorsunuz. Bunun için ben Bruna adında aynı zamanda kırtasiye malzemeleri de satılan mağaza var. Postanızı oradan atabilirsiniz. Neyse şimdilik bu kadar. Hepinize mutlu günler...

0 comments:

Yorum Gönder

Gelin beğendiklerinizi ve beğenmediklerinizi konuşalım...