28 Şubat 2013 Perşembe

Dereotlu Poğaça

Aslında mayalı olan poğaçalar daha yumuşak oluyor ama daha kısa sürede yapılması  açısından bu poğaçayı da tercih ediyorum. Şimal Deniz de bunu daha çok seviyor. Ama dereotundan pek hoşlanmıyor. O nedenle öncelikle aynı ölçülerle dereotsuz halini yaptım ve peyniri de üstüne değil içine koydum. Sonra hamurun bir kısmını ayırıp dereotunu ve peyniri ekleyerek dereotlu olanı da yaptım. Ancak sonradan ekleme yaparsanız benim gibi azıcıkta un ile hamurun peynirden dolayı oluşabilecek ıslaklığını gidermeniz gerekecektir. Sonuç olarak her iki şekilde de güzel, hele de fırından yeni çıktığında:)) Tarifimize gelince: 

Malzemeler

  • 1yumurtanın beyazı (sarısı üzerine sürülecek )
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çorba kaşığı tereyağ (oda sıcaklığında)
  • 2 çorba kaşığı sirke (elma sirkesi kullandım)
  • 1 çay bardağı rendelenmiş beyaz peynir
  • 1/2 su bardağı kadar ince kıyılmış dereotu(arzuya göre artırılabilir)
  • Aldığı kadar un ( 3-3.5 su bardağı kadar aldı)
  • 1 paket kabartma tozu
  • üzeri için çörek otu
  • tuz

Yapılışı: 


  • Yoğurt ,sirke, yumurtanın beyazı, sıvı yağ, tereyağ, tuz ve peynir karıştırıyoruz. Üzerine kabartma tozunu ve unu eleyerek ekliyoruz.  
  • İyice yoğurup ele yapışmayan bir hamur elde edince küçük bezeler yapıyoruz.
  • Üzerine yumurtanın sarısını sürüp, çörekotu serpiyoruz.
  • 170 derece fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.
  • Afiyet olsun...






0 comments:

Yorum Gönder

Gelin beğendiklerinizi ve beğenmediklerinizi konuşalım...