3 Şubat 2018 Cumartesi

2219 Ara Rapor Latex Formatı






Zaman nasıl da geçiyor değil mi? Groningen'deki altıncı ayımız dolmak üzereyken TÜBİTAK'a ara rapor verme zamanı geldi çattı. Raporun nasıl yazılacağı ile ilgili belgeler zaten 2219 Bursiyer sayfasında mevcut. Ancak bildiğiniz üzere formlar word formatında verilmiş durumda. Ancak matematik yazarken latex bazılarımız için çok daha kullanışlı oluyor. En azından benim için öyle. O formata uygun Latex dosyası oluşturdum  ve Latex tercih edecekler için bunu buraya bırakıyorum ki isteyen tekrar uğraşmak zorunda kalmadan kullanabilsin. Bu vesile ile hepinize bir merhaba deyip kaçıyorum. En kısa zamanda tekrar yazabilmek dileğiyle...

16 yorum:

  1. Merhabalar,

    Tübitak bu formatı kabul ediyor mu? Bende bir ara sonuç raporu için taslak kullanmak istedim. Ancak izin verilmedi. Bilgi verebilir misiniz?

    İyi çalışmalar...

    Muhammed Kürşad Uçar
    mucar@sakarya.edu.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sorun yaşamadım. Kabul ettiler ama formatta yeni bir değişiklik varsa onu eklemek gerekebilir.

      Sil
  2. Tam aradığım şey. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. merhaba tesekkurler yardiminiz icin. merak ettigim bir konu var. acaba arastirma onerisinde yazdigimiz calima alanini gerekcelendirarak degistirabilirmiyiz. baska yakinlarda bir calisma alani ile. bilginiz varsa ve paylasirsaniz cok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Değiştirmek yakında olsa konu ciddi sorun yaratıyor, benim bildiğim kadarıyla. O nedenle bu konuda çok dikkatli olun. Yazdığınız dışında bir şey yapmak için yazışmalar gerekli olabilir ama sonuçta yapacağınız şeyi kabul de etmezlerse bursunuz tehlikeye düşebilir. Size imzalatılan yükümlülükler kısmını iyi okumanızı tavsiye ederim.

      Sil
    2. Merhaba,
      Ben konumu değiştirmek zorunda kaldım. Ancak tübitak kabul etmediği için bursumu kullanamadım. Bu yüzden riske atıp konu değiştirmemenizi tavsiye ederim.

      Kabul aldığım yerdeki hoca işten ayrılınca aynı üniversiteden farklı bir hocadan kabul aldım. Tübitak danışman değiştirebileceğimi ancak konuyu değiştiremeyeceğimi söyledi. Bu yüzden bursumu başlatamadan iptal etmek zorunda kaldım. Kaldı ki Duke Üniversitesinden kabul aldım. Üniversite dünyada ilk 10 sıralamada ve gideceğim hocanın 600 den fazla makalesi, 5000 den fazla atıfı vardı. Yeni çalışma konusuda çok orjinaldi. Ancak TÜBİTAK biz uygun görmüyoruz dedi. Mevzuatta kurul izni ile değişiklik yapılabilir deniliyor. Ancak izin vermiyorlar.

      Çalışmalarınızda başarılar dilerim.

      Sil
  4. çok teşekkürler yorumunuziçin. dilekçe ile ulaşmam gerektiğini söylediler. biz de gerekçeli dilekçemizi ilettik. kurulda görüşülüp karar veriliyormuş. umarım kabul ederler. kabul etmezlerse yapacak birşey yok. zor da olsa ilk çalışma alanında üstesinden gelmeye çalışacağız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonuç ne olursa olsun, şimdiden başarılar dilerim. Kolay gelsin

      Sil
  5. benimki konu değişikliği değil yalnızca çalışma alanı değişikliği. mesela çalışmanızı ankarada yapacağınızı söylemişsiniz ama istanbul olarak değiştirmek istiyorsunuz. bunun gibi. Umarım kurulda görüşerek değştirebilirler. yoksa söylediğiniz gibi çok sıkıntı olabilir. öyle bir durumda ben de öneri de yazdığım şekilde yaparım. çalışma alanını değiştirmek bana zaman ve daha çok şey araştırma fırsatı verecek umarım dilediğimiz gibi olur herşey
    ben de size kolaylıklar dilerim

    YanıtlaSil
  6. Umarım istediğiniz gibi izni alabilirsiniz. Görüşmek üzere.

    YanıtlaSil
  7. merhaba ara raporun hacmi yaklasik ne kadar olmali. Eger arastirma esnasinda elde ettigimiz literatur ve arastirma surecinin tamami ele alinacaksa oldukca buyuk bir yekun tutuyor. Siz nasil yapmistiniz yazabilirmisiniz. Simdiden tesekkurler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      TÜBİTAK formatına uygun olacak şekilde 6 aylık iş planını da göz önüne alarak yapılanları yazmıştım. Sanırım 7-8 sayfa vardı. Kolaylıklar.

      Sil
  8. Merhabalar, öncelikle dosya için teşekkürler.
    Tübitak "Sistem kabul ettiği sürece raporları istediğiniz formatta yükleyebilirsiniz" diyor. Benim sormak istediğim husus, ara raporda danışman imzası olmalı mı? Yoksa direk raporu yazıp yolluyor muyuz?
    Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, mesajınızı geç gördüm. Evet oluyordu diye hatırlıyorum. Ama formlar sürekli değişiyor güncel olana bir bakmanızı tevsiye ederim.

      Sil
  9. Cok iyi bir bilgi oldu tesekkurler...ben de bir uyari yapayim, gecmiste bir hocam sadece es anlamli kelime kullandigi icin final raporunda magdur oldu. dediginiz gibi kelimelere dikkat etmek gerekiyor..ve raporlarda danisman imzasi sart evet

    YanıtlaSil

Gelin beğendiklerinizi ve beğenmediklerinizi konuşalım...