7 Mayıs 2014 Çarşamba

Tahinli Kurabiye


Merhaba,
Evet uzun zaman oldu tarif eklemeyeli. Annem yanımda o nedenle yemek yapmak pek bana kalmıyor. Öyle olunca insan iyice alışıyor tembelliğe. Ama düşündüm bu kadar ihmal etmek olmaz dedim bloğu ve bu güzel tarifi eklemeye karar verdim.Tarifi instagramda gördüm ve şekli çok hoşuma gitti. Kolay bir tarif olduğundan hemen denedim ve sonuç olarak ağızda dağılan un kurabiyesi tadında bir kurabiye elde ettim. Ne yazık ki benim dondurma kaşığım güzel değildi ve asıl tarifte gördüğüm şekli elde edemedim ama tadı gerçekten çok güzel. Asıl tarife ve görsele ulaşmak için bir tık. Yapılışına gelince :
Malzemeler
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 2 kahve fincanı tahin (Türk kahvesi fincanı)
  • Yarım su bardağı ceviz ( fındık kullandım)
  • 1 paket vanilya
  • 3.5 su bardağı un
Yapılışı
  • Tüm malzemeleri karıştırıp yumuşak bir hamur elde ediyoruz. 
  • Dondurma kaşığı ile toplar yapıp şekil veriyoruz.
  • 180 derece fırında 20-25 dakika pişiriyoruz.
  • Pişip pişmediğini altından anlayabilirsiniz.
  • Afiyet olsun.

0 comments:

Yorum Gönder

Gelin beğendiklerinizi ve beğenmediklerinizi konuşalım...