10 Mayıs 2014 Cumartesi

Çilekli Pasta







   Merhaba, bazen keşke hiç bir şeyi umursamamayı başarabilseydim dediğiniz zamanlar oluyordur. Hayatımızda hiçbir önemi, değeri olmayan olaylar ve insanlar ne kadar gereksiz zamanımızı ve enerjimizi çalıyor değil mi? Çaresiz hissettiğimizde elimizden hiç bir şey gelmediğinde Allah'a havale diyoruz. Tıpkı şu sözde ifade edildiği gibi
Bu günlerde bende çokça böyle hissediyorum galiba. Ama sevdiklerimiz, ailelerimiz çıkmazlarımız da hep yanımızda...Onların varlığı güç veriyor bize. Nefretle, kötülükle beslenen insanlar etrafımızdan uzak olsunlar. Neyse konudan saptım aslında çilek mevsimi olan mayıs ayının bu kasvetli yağmurlu havasında 
güzel şeylerden söz edelim içimiz açılsın, öyle değil mi? Çilek, Şimal Deniz'in gözdesi. Ben de bunu bir pasta ile değerlendirmek istedim.  Lezzetli bir tarif denemek isteyenlere şimdiden afiyet olsun...

Pandispanya Malzemeleri
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • çeyrek limonun suyu
  • yarım çay bardağı ılık su
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 su bardağı un
  • 1 yemek kaşığı kakao
Krema için
  • 3 su bardağı süt
  • 3 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı buğday nişastası
  • 4 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 paket krem şanti
  • yarım su bardağı soğuk süt
Pandispanyayı ıslatmak için
  • 1 su bardağı portakal suyu 
Üstünü süslemek için
  • 250 gr çilek
  • Bitter çilolata
Pandispanyanın Yapılışı:
  •  18 cm (7 inç ) yuvarlak kelepçeli kalıp için bu malzeme yeterli
  • Pandispanyanın malzemelerini çırpmak için iki kaba ihtiyacımız olacak. Ve bu kaplardan biri muhakkak cam ya da metal olmalı.
  • Yumurtaların beyazlarını ve sarılarını ayırıyoruz. Beyazları cam olan kaba alın. Üstüne bir fiske tuz serpin ve çırpmaya başlayın.
  • Sonra şekerin yarısını ilave edip iyice çırpın. Beyaz malzemeler kaptan akmayacak hale gelene kadar olmalı çırpma işlemi (en az 10 dakika).
  • Sonra sarıları kalan şekerle çırpmaya başlayın. Limonunu ekleyin ve yavaş yavaş ılık suyu da ekleyin. İyice çırpın ve bu karışıma un, kabartma tozu, kakao ve vanilyayı eleyerek ekleyin ve karıştırın.
  • Bu karışımı yumurta beyazlarının olduğu cam kaba azar azar ilave edip bir spatula ile karıştırın. Kelepçeli kabın altına yağlı kağıt serin, kenarları yağlayın ve hamuru kaba boşaltın.
  • 180 derece fırında 40-45 dakika pişirin. İlk 20 dakika  fırının kapağını açmıyoruz.
  • Pişip pişmediğini kürdan ile kontrol edin. 
  • Ek olarak bu sefer kalıbın dışına alüminyum folyoyu ikiye katlayarak sardım. Böylece her taraf eşit şekilde kabarıyor.
  • Pişirdikten sonra biraz soğumasını bekleyin.Mümkünse bir gün önce yapmak daha iyi.
Kremanın yapılışı:
  • Yarım su bardağı soğuk süt ile krem şantiyi çırpın ve buzdolabına kaldırın.
  • Kalan malzemeleri bir tencere de karıştırarak pişirin.
  • Portakal kabuklarını da rendeleyip kremaya ilave ettim tat versin diye. İsteğinize kalmış.
  • İyice ılımasını bekleyin.
  • Ilıyınca hazırladığınız krem şantiyi içine ekleyip mikser ile karıştırın.
Pastanın hazırlanışı:
  • Pandispanyam oldukça iyi kabardığı için üçe böldüm. Düzgün olması için yine kalıbın içine kestiğim pandispanyanın ilk katını koydum.
  •  İlk katı portakal suyunun 3 te biri ile ıslattım. Üzerine biraz çikolata rendeleyip sonrasında kremanın göz kararı yine 3'te birini döküp üzerine düzenledim. 
  • Sonrada dilimlediğim çilekleri güzelce kremanın üzerine döşedim. Sırasıyla her kat için bunu tekrarladım. 
  • Pastayı buzdolabında 3-5 saat dinlendirip servis edebilirsiniz afiyet olsun.



0 comments:

Yorum Gönder

Gelin beğendiklerinizi ve beğenmediklerinizi konuşalım...