6 Mayıs 2013 Pazartesi

Limonlu ve Çikolata Soslu Parfe

limonlu parfe

   İlkbahar geldi ama havalar ısınamadı bir türlü. Havalar ısınsın ve yaz gelsin artık diyoruz. Bu özlemimizi gidermek için yaza uygun, pratik bir tatlı tarifi veriyoruz. Çocuklarında çok sevdiği bir tatlı parfe. Çok değişik malzemelerle yapılabilir. Ben aşağıdaki malzemeleri kulladım ve tek porsiyonluk olacak şekilde sundum.

Malzemeler:

  • 2 paket krem şanti
  • 2 su bardağı süt
  • 1 paket yulaflı bisküvi
  • 1 çay bardağı çekilmiş fındık
  • 1 limon kabuğu rendesi
Üstü için:
  • 1 paket çikolata sosu
  • 2.5 su bardağı süt

Hazırlanışı:

  • 2 paket krem şantiyi süte ekleyip mikser ile uygun kıvama gelinceye kadar çırpıyoruz. 
  • Yulaflı bisküviyi rondodan geçiriyoruz (Fazla ince olmasın hatta elle de parçalayabilirsiniz).
  • Çekilmiş fındığı ve limon kabuğu rendesini de ekleyip bir kaşık ile karıştırın.
  • Kullanacağınız kabı streç film ile kaplayın (çıkarırken sorun olmasın diye).
  • Hazırladığınız karışımı kabınıza koyup buzdolabına kaldırın. Buzlukta en az bir saat kalsın .
  • Çikolata sosunu süte ekleyin ve sürekli karıştırarak kaynayıncaya kadar pişirin. Üzeri göz göz olucak.
  • Ara ara karıştırarak soğutun ki üzerinde kaymak oluşmasın.
  • Kalıptan çıkardığınız parfenin üzerine sosu gezdirerek servis edin.
  • Afiyet olsun...:)
  Başta da söylediğim gibi ben tek porsiyonluk hazırladım ama siz günümüzde ev sahibimiz Sema'nın yaptığı gibi de yapabilirsiniz. Sema içine fındık yerine ceviz ilave etmişti. O parfenin fotoğrafı da aşağıda:


0 comments:

Yorum Gönder

Gelin beğendiklerinizi ve beğenmediklerinizi konuşalım...