27 Mayıs 2017 Cumartesi

Hollanda_Ön Hazırlık

Bu yazı ile başlayan yazı dizisinde  2219 Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı kapsamında ailemle çıkacağımız Hollanda yolculuğumuzun tüm aşamalarını, ve yaşadıklarımızı paylaşacağım. Öncesinde neler yaptık, ne zorluklarla karşılaştık ya da aile olarak gitmenin avantajları ve dezavantajları nelerdir? Elimden geldiğince paylaşmaya çalışacağım. Bu bilgilere erişmek için bazen bir sürü siteye üye oldum. mail attım. Bu nedenle toplanmış olduğum bilgilerin ve izlenimlerin size fikir vermesi için bunları paylaşmaya karar verdim. Tamamını bir yazıda paylaşmam oldukça sıkıcı olabilirdi. Bu nedenle bu şekilde bölümlere ayırmaya karar verdim. Öncelikle başvuru sürecinden bahsetmek istiyorum.

2219 Doktora Sonrası Araştırma Bursu TÜBİTAK'ın en güzel desteklerinden biri bence. Gideceğiniz ülkeyi ya da yanında gidip araştırma yapacağınız kişiyi ayarlayıp öncelikle bir davet mektubu edinmeniz gerekiyor. Yılda 2 kez başvuru yapılabiliyor ve burs çıktıktan sonra bir yıl içinde kullanabiliyorsunuz. Eğer eşinizle gidiyorsanız, başvuruda belirtip eşiniz için de uçak parası desteği alabiliyorsunuz (Biz aldık). Süresi en fazla 12 ay oluyor, başvuruda ne kadar süre istediğinizi yazıyor ve bir iş planı yapıyorsunuz. Eğer uygun görürlerse istediğiniz süreyi bazen de daha az bir süre verebiliyorlar. Ben tam 12 ay destek aldım ancak arkadaşlarımdan 12 ay yazıp 9 ay alan da oldu. Doldurmanız gereken başvuru formunda belli başlıklar var onları dolduruyorsunuz ve yapmayı planladıklarınızı gideceğiniz yerin size katkıları ya da ülkeye katkıları gibi alt başlıkları dolduruyorsunuz. Benim başvuru sürecim ne yazık ki uzun sürdü. Temmuz ayı içinde açıklanacak olan burslar 15 Temmuz'da yaşanan olaylar nedeniyle ertelenince açıklanması Ocak 2017'ye kaldı. Ve kısmet olursa Ağustos ayında Hollanda'da olacağız. 2 kızım var biri 10 diğeri 2 yaşında olacak oraya gittiğimizde.

 İlk olarak pasaport işlemlerini hallettik. Büyük kızım ilkokul öğrencisi olduğu için ona okulundan öğrenci belgesi alarak harç bedeli ödemeden sadece defter parası ödeyerek pasaportu aldık. Bu 25 yaşını aşmamış tüm öğrencilere tanınmış bir hak. Ama ne yazık ki küçük kızım henüz okullu olmadığı için onun pasaportuna kendi pasaportlarımız kadar fark ödedik. Hollanda'da okul kayıtları bizden farklı. Şimal Deniz İngilizce öğrensin diye onu uluslararası bir okula kayıt ettirdim neredeyse gitmeden 8 ay önce. Orada 3 dönem var, isterseniz dönemlik ya da yıllık kayıt yaptırabiliyorsunuz. Okulun fiyat politikası da değişik. Gelirinize göre 3 değişik fiyat var siz hangi aralığa denk düşüyorsanız okul ücretini ona göre ödüyorsunuz. Kreş meselesi daha da karışık. Küçük kızımı kreşe vermek için araştırma yaptığımda gördüm ki Hollanda'da kreş fiyatları pahalı. Özellikle de oradan maaş almıyorsanız. Maaş alanlar için bir çeşit vergi indirimi ile ödediğiniz paranı bir kısmını geri almanız mümkün oluyor. Bana gönderilen fiyat listesi şöyle idi(Tabi ben oradan maaş almayacağım için bu fiyatlarda bir indirim olmuyor): Sabah 7:30 da başlayıp  akşam 18:00 kadar tüm gün için ücret aylık  € 1633,45. bunu dışında 2 yarım gün, 3 yarım gün ya da 4 yarım gün seçenekleri var onlarda ise fiyatlar sırasıyla  aylık fiyatlar € 349,40 , € 524,09 ve € 698,79 olarak verildi.

 Neredeyse alacağım burs kadar. Ama Hollanda'da yaşayan Türk nüfus fazla belki orada bir bakıcı bulmamız mümkün olabilir. Bu konudaki gelişmelerden oraya vardığımızda yazacağım.
Groningen'de ev bulmak diğer bir önemli ve zor bir mesele. Öğrenci şehri olduğu için ev bulmak çok zor ve pahalı. Tabi aile olduğunuz için oda seçeneğini değerlendirmeniz mümkün değil. Bu konuyu henüz çözüme ulaştıramadım ama ulaştırdığımda bunu da yazacağım mutlaka.

Aşağıda da bu araştırmalar sırasında eriştiğim bazı sitelerin linklerini veriyorum. Belki birilerinin işine yarar:

Groningen Üniversitesi'nde bir Türk öğrenci Topluluğu var. Hem siteleri hem de Facebook sayfaları aktif durumda. Sitede oraya giden bir öğrenci neler yapmalı aşama aşama yazmışlar. Ama benim gibi ailesi ile ve doktora sonrası gidenler için bazı prosedürler farklı işliyor.

Groningen University Turkish Student Association
Facebook sayfası
 Groningen'deki öğrencilerin oda bulabilmeleri için düzenlemiş bir facebook sayfası var :
Free Housing Announcements in Groningen
Groningen'de yaşayan yabancıların olduğu bir grup:
Expat in Groningen
Groningen'de bulunan uluslararası okulun sitesi:
Groningse Schoolvereniging

1 yorum:

  1. Merhabalar... Bu bursa başvurmak istiyorum ve süreçle ilgili sizinle konuşmak arzusundayım. ceylansati@hotmail.com mail adresime dönerseniz çok çok mutlu olurum...

    Yazı diziniz ve bilgilendirmeleriniz için çok teşekkür ederim...

    YanıtlaSil

Gelin beğendiklerinizi ve beğenmediklerinizi konuşalım...