6 Haziran 2017 Salı

Hollanda_Vize İşlemleri


         Hollanda'ya gidiş sürecinde başka bir aşamaya geçmiş bulunuyoruz. Vize işlemleri için hazırlıklar. 90 günden fazla kalacağımız için vize işlemlerini aracı firma değil de konsolosluk aracılı ile yapmamız gerekiyor. Ben 1 yıllığına araştırmacı olarak, ailemle ve burslu gideceğim. Araştırmacı olarak gideceğim için gideceğim okul benim, eşimin ve çocuklarım adına Hollanda’nın, Hollanda Göçmenlik Ofisi IND’ye (https://www.ind.nl/) oturum basvurusu (MVV) yapmasi gerekmekte. Başvuruyu takip eden birkaç haftalık zaman dilimi içerisinde (azami 3 ay sürmekte yazmış konsolosluk mailinde) başvurumun onaylanması halinde, bu onay İstanbul Hollanda Konsolosluğuna ulaşacak. Onlara gelen  onay sonrası sistemlerinde onayı görmelerine müteakip randevu almamı talep edeceklermiş. Randevu günü Hollanda Başkonsolosluğu vize bölümüne gittiğimizde (gelmeden önce gerekli evraklar konusunda bize ayrıca bilgi verilecekmiş) parmak izimiz alınacak; 4 iş günü sonrasında ise pasaportumuz, oturum sticker’i işlenmis olarak tarafımıza teslim edilecekmiş. Bu durum benim gibi araştırmacı olarak 90 günden uzun süre gidecekler için olan bir prosedür ve oradan bir para almayacaklar için. Bu üstte yazdığım bilgiler Hollanda Konsolosluğundan aldığım bilgiler. Ayrıca Lahey Konsolosluğuna yazdım (en yakın orada var Türk Konsolosluğu). Kızımı yazdıracağımız okulun denkliği ile ilgili sorun yaşamamak için döndüğümüz de ne yapmalıyız diye. Denkliği olduğunu söylediler kayıt yaptırdığımız okulun.

Bu arada Groningen Üniversitesi'nin ilgili birimi bana yazdı ve beni süreç konusunda bilgilendirdi. Bu birimin adı "International Servise Desk". Süreç ile ilgili şu şekilde bir slayt gönderdiler : Moving to Groningen. Burada detaylı olarak süreç nasıl işler ve neler yapmalısınız bilgi veriliyor. Sonrasında da benden mail ile bazı bilgilerin sorulduğu bir belge doldurdum(Questionnaireen) ve diplomam (ingilizce değilse çevirisi yapılacak), özgeçmiş ve aldığım burs ile ilgili yazı gibi belgeleri hazırlayıp onlara gönderdim. Bu formda eğer ailemle gideceksem (eş olması şart değil arkadaşınızla da gidebiliyorsunuz ona uygun seçenekte var) belirtmemi istediler onlar için ayrı bazı formlar doldurdum. Pasaportları, sonra nüfus müdürlüğünden alıp kaymakamlıkta apostil yaptırdığım doğum belgeleri (legalized birth certificate) ve evlilik belgeleri var. Bu belgeleri nüfus müdürlüğünde bir dilekçe doldurup alıyorsunuz, 5-6 dilde hazırlanmış bu belgelerin uluslararası geçerliliği var. Ayrıca okulun verdiği banka hesabına oturum izni alınması için para yatırmanız gerekiyor. Eş için 237 euro, çocukların her biri için de 51 euro bir para gönderdim. Ancak para gönderme aşamasında bazı sorunlar yaşadım. Bunu da paylaşayım ki siz benzer sorunları yaşamayın. Ben Garanti Bankası internet şubesinden Western Union sistemini kullanarak parayı gönderdim. 35 euro işlem ücreti ödedim ancak parayı alamadıklarına dair bana 10 gün sonra mail geldi İnternational Service Desk'ten. Bunun üzerine Garanti Bankası ile görüştüm ama onlar sorunumu çözemediler ve sonrasında Western Union müşteri hizmetleri ile görüştüm. Sorun şu imiş: Bu sistem ile kurum adına değil de kişi adına para göndermek mümkünmüş yani benim yaptığım işlem yanlışmış. Bu durumu yine Western Union düzeltti. Parayı bana banka iade etseydi işlem ücretini alacaktı ama Wesrten Union işlemi hatalı yaptığım için bu paranın tamamını bana iade etti. Sonra parayı swift ile yolladım, Aynı gün valörlü seçeneği ile bir günde gönderebildim. Başta neden bunu yapmadın derseniz, nedeni bunu yapabilmek için euro hesabı açmak gerekiyordu ve diğer bir nedeni de gönderdiğim paradan karşı taraftaki bankanın para kesintisi yapmaması gerekiyordu. Bununla ilgili bir bilgi vermiyor banka ben de bunu göze alarak yaptım işlemi. Eksik olursa tekrarlarım dedim ama aksilik olmadı. İnternet üzerinden hesabı açtım ancak bu seferde swift limitim 0 Tl olduğu için bankaya gitmem gerekti. Gerekli işlemi yaptım bankadan ama swift işlemi için ama sonrasında yine internet bankacılığını tercih ettim. Çünkü fiyat oldukça değişiyor. Şimdi başvurularımız yapıldı. Gelen bilgilendirme mesajında 4-6 hafta arasında süreceği söyleniyor işlemin. Bakalım beklemedeyiz.
Eklemeler...
26 Mayıs'ta başvurumun yapıldığını iletmişti İnternational Service Desk, bugün yani 16 Haziran tarihinde benim başvurumun kabul edildiği bilgisi ve belgesi geldi. Şimdi gönderdikleri belge ile konsolosluğa başvurmam gerekiyor. Ama bir kaç gün ailemin sonucunu bekleyeceğim.










0 comments:

Yorum Gönder

Gelin beğendiklerinizi ve beğenmediklerinizi konuşalım...