22 Temmuz 2017 Cumartesi

Groningen'de ev arama çalışmaları_Final

Biliyorsunuz daha önce Hollanda'da ev ararken baktığım sayfalar ile ilgili bu yazıyı yazmıştım. Sonuç ne oldu bunu oraya eklesem çok karışık olacağı için buraya bir kısa yazı eklemeye karar verdim.
Evi tuttum ve mutlu sona ulaştım ama süreç biraz zahmetli oldu. Evi tuttuğum site https://www.123wonen.nl/  (ingilizce versiyonu da bu https://www.expatrentalsholland.com/). ama aslında bu sitenin ilanına da şu siteden ulaştım: https://www.onlyexpats.nl/. Kiralamak istediğim evin sahibi kızlarla beraber 4 kişi olduğumuz için evin bize uygun olmadığını söyledi ama sonra ben ev sahibi tercih ederse bizim için uygun olduğunu söyleyince kiralamaya karar verdi. Ev için talip olduğumu yazdığımda kira 900 euro idi ama onlar 950 dediler, ben yazdığımda fiyatın öyle olmadığını söylediğim halde bu konuda açıklama yapmadılar. Kalabalık aile olduğumuz için bu fiyat değişikliğine gittiler sanırım. Sonraki problem ise ev sahibi evi hemen kiralamak istedi ben ise 1 Ağustos'tan itibaren kiralamak istedim. Sonuçta ortada buluşup 15 gün önceden evi kiralamaya karar verdim mecburen. Ev kiralama sürecinde benim en büyük şansım Groningen'deki danışman hocam oldu. Gidip evi gördü, benim adıma evi teslim aldı. Dolayısıyla ilanda olan evi bir şekilde görerek tutmuş oldum.
 Kiralama yapmak için 150 euro ön ödeme yapıyorsunuz ama sonrasında evi kiralarken bu para kiradan düşülüyor. Yani aldığınız hizmet tamamen ücretsiz. En güzel yönü de bu bence. Umarım mutlu anılarımız olur bu evde. Tüm ev arayanlara kolaylıklar diliyorum. Aradığınızı en kısa zamanda bulabilmeniz dileğiyle...

2 yorum:

  1. Merhaba hocam.
    Sayfanız ve açıklamalarınız için çok teşekkür ederim. Bende 2214 bursiyeriyim ve hollanda için bu süreçleri anlamam açısından çok faydalı oldu. Hala kafama takılan noktalar var. Sizinle nasıl iletişime geçebilirim. Bir de doğum belgesi sadece çocuklar için mi geçerli? kendimiz için değil doğru mu anladım. Bir de kurmumunuzun ind başvurması ve ve ailenizin farklı zamanlarda gelmesi normal mi? biz eşimle beraber gitmek istiyoruz. Ailenizin belgelrinin gelmesi ne kadar sürdü? iyi çalışmalar dilerim

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, doğum belgesi denen şey herkes için alınıyor, sadece çocuklar için değil. Ailemin belgelerinin farklı gelmesi normal mi biliyorum ama belki de biz kalabalık olduğumuzdan öyle oldu. Sanırım önce gidecek kişi için işlem tamamlanıyor.

    YanıtlaSil

Gelin beğendiklerinizi ve beğenmediklerinizi konuşalım...