9 Eylül 2017 Cumartesi

Hollanda Aşılama Sistemi ve Doktor Kaydı


Bir önceki yazımda  eve bir mektup geldiğini ve çocukların aşı kartı varsa bir fotokopisini ingilizce çevirisi yapılmış şekilde mektubun içinden çıkan zarf ile geri göndermemizi istediklerini yazmıştım. Çevirmene çevirtmek pahalı olacağından gelen zarfa aşı kartlarının fotokopisini ve fotokopinin üzerine de bizdeki aşıların ingilizcesini yazdığım bir yapışkanlı kağıt ekledim. Bugün bu konu ile ilgili yeni bir zarf aldık. Gönderdiğim aşılar ile bir aşı kartı oluşturulmuş ve olmayan aşılar için de yapılacak aşının yazdığı kartlar eklenmiş. Şimal'in aşılarından bazıları yapıldığı halde düzgün kaydedilmemiş ama  GGD (Thr Community Health Service) ya da JGZ (Youth and Family Center) doktoru ile iletişime geçerek düzeltmek mümkünmüş. Burada Türkiye aşı programında olmayan "MenC" isimli bir aşı var. Onunla ilgili şöyle bir yazı  okudum. Gelen yazıdan anladığım kadarıyla aşı mecburi değil. Yaptırmak isterseniz ücretsiz yapılıyor. Bizim kızlarda da olmayan sadece bu aşı. Bunun dışında GGD'den bir hemşirenin ev ziyaretine geldiğini de yazmıştım. Oradan da bir mektup aldık. O mektup ile 0-4 yaş arası çocuk gelişimi ile ilgili detaylı bir kitap gönderdiler. Ayrıca Helin için bir hemşire ve doktor ismi ve 1 ay sonrasına düzenlenmiş bir randevu bilgisi de kitabın içinde boş bırakılan ilgili yere yazılmış.
Bu arada doktor kaydımızı da yaptırdık. Burada öyle ben hastayım deyip hemen hastaneye gidemiyorsunuz. Bir çeşit aile doktorunuz var bulunduğunuz bölgede bulunan birine kayıt olmanız gerekiyor. Ben yan komşuma hangi "huisartsen" bize uygun olur ve hangi doktoru tavsiye edersiniz diye sordum. Sonra da gidip hangi belgeleri gerekli olduğunu öğrendim. Öncelikle bir form verdiler, bu formu doldurduk. Formu götürdüğünüzde de yanınızda kayıt için pasaport (ya da başka bir belge ID kart gibi), sağlık sigortanızın bilgileri ve BSN numaranız gerekli. Sonunda kayıtlarımız tamam. İnşallah ihtiyaç olmaz ama olması durumunda  da randevu ile çalışıyorlarmış. Sağlık konusunda da işlemlerimiz tamamlanmış oldu. En kısa zamanda da eğitim hakkında yazacağım. Sağlıklı günler...
Not: Doktor kaydı esnasında eczanenizi de soruyorlar. Bir yere kayıt olmanız gerekli ama zorunlu değil. İsterseniz ilk ilaç aldığınızda yaptırabilirmişsiniz.

2 yorum:

  1. merhaba sormak istediğim bir konu var. 1,5 yaşında bebeğim var ve aşılarının çoğunu yaptırmadık. Hollanda'da aşı zorunlu mu? İş bulduktan sonra bebeğimizle ülkeye girişte sorun yaşar mıyız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaptırmak istemezseniz bir zorlama yok sanırım ama vardıktan sonra ilk eve gelen kişi çocukların aşıları için bilgi alan bir hemşire idi. Yani bu konuya önem veriliyor.

      Sil

Gelin beğendiklerinizi ve beğenmediklerinizi konuşalım...