22 Temmuz 2013 Pazartesi

Labneli İrmik Tatlısı

Pınar Labneli Tatlı
Pınar tarifleri isimli bir uygulama var cep telefonları için. Ramazan ayı için gün gün yemek menüsü vermişler. Bu tarifi orada gördüm ve denedim. Orijinal tarif miktar olarak fazla olabilir diye ben yarı ölçü kullandım. Asıl tariften farklı olarak evde hazırda kadayıf olmadığından kadayıf yerine  üstüne fındık serptim. Gelelim malzemelere:
Malzemeler
  • 1 su bardağı irmik
  • 3 su bardağı süt
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 200 gr Pınar Labne
  • 1 paket vanilya
Yapılışı
  • Tüm malzemeleri bir tencereye koyun.
  • Orta ateşte sürekli karıştırarak kaynatın.
  • Kaynadıktan sonra 3 dakika daha pişirin.
  • Pişen muhallebiyi kolay çıkması için ıslattığınız uygun bir kaba koyunuz. 
  • Buzdolabında 4 saat soğumaya bırakın.
  • Kalıptan çıkardığınız tatlıyı istediğiniz şekilde servis edebilirsiniz.
  • Afiyet olsun.
Not: Asil tarifte üstü için

  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 75 gram tel kadayıf
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 1 yemek kaşığı ceviz
ile bir süsleme yapılmış ve şu şekilde hazırlanmış: Kadayıf renk alıncaya kadar tereyağ ile kavrulur. İçine cevizi ve şekeri ekleyip Bir süre daha karıştırıp altını kapatın. Ve bu malzeme ile tatlınızı aşağıdaki fotoğraftaki şekilde süsleyin. Fotoğraf Pınar'ın orijinal tarifinde olan fotoğraftır.




0 comments:

Yorum Gönder

Gelin beğendiklerinizi ve beğenmediklerinizi konuşalım...