22 Ekim 2013 Salı

Vişneli Etimek Tatlısı

sütlü tatlı

Güzel, yorucu bir bayram tatili sona erdi. Yarın iş var. İşe başlarken de tatlı tarifi ile başlayalım ki tatlı geçsin günlerimiz. Etimek tatlısını ben kendi yorumumla vişneli yaptım. Hazırda böyle güzel vişnemiz varken :)  Sevgili eltim Merve'nin annesi  Hacer Hanım'ın ellerine sağlık, vişne kaynatmış bize de getirmiş. Hacer Hanım çok güzel kurabiyeler, içli köfteler, su börekleri yapmakta ve hatta isteyenler için  İçine sevgi kattım adlı adresten siparişte almakta. Gelelim tarifimize. Aslında bu ölçüler ile küçük dikdörtgen borcama yaptım tarifi. Ama artan birkaç etimeği de fotoğraftaki şekilde hazırladım. Gayette güzel oldu. İsteyeGelelim tarifimize:
Malzemeler:
  • 1 paket tutsuz etimek 
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı su
  • 1-2 damla limon suyu
Muhallebisi için
  • 3,5 su bardağı süt
  • 1 kahve fincanı mısır nişastası
  • 2 fincan toz şeker
Vişneli sos için:
  • 1 paket droetker vişneli jel
  • 2,5 çay bardağı sıcak su
  • 1 su bardağı vişne
Yapılışı
  • Borcama etimekleri diziyoruz. (Bardağa yapıyorsanız bardağa bir tane koydum.)
  • 1 su bardağı suyun içine bir su bardağı şekeri ilave edip kaynatıyoruz. Kaynamaya başlayınca limon damlatıyoruz ve altını kapatıyoruz.
  • Şerbet ile etimekleri ıslatıyoruz.
  • Muhallebi malzemelerini bir tencere alıp karıştırarak pişiriyoruz ve etimeklerin üzerine gezdiriyoruz.
  • Son olarak ayrı bir kapta 2,5 su bardağı sıcak suya jeli ekleyip eriyinceye kadar karıştırıyoruz.Bu karışıma vişneleri ekleyip muhallebinin üstüne yayıyoruz.
  • Oda sıcaklığına gelinceye kadar bekleyip sonra buzdolabında en az 4-5 saat bekletip servis ediniz. Bir gün beklerse daha iyi olur ama aceleniz varsa 4-5 saatte yeterli olur.
  • Afiyet olsun.

0 comments:

Yorum Gönder

Gelin beğendiklerinizi ve beğenmediklerinizi konuşalım...