5 Şubat 2017 Pazar

Üzümlü Kurabiye



Merhabalar,
Tarif yazmayalı ne kadar da uzun zaman olmuş. İşler, güçler, kızlar derken zaman akıp geçiyor. Tarif oluyor fotoğraflamak unutuluyor ya da hepsini bir araya getirmeye zaman olmuyor. Evde bilgisayar başına geçebilmek lüks. Helin Zeynep uyusa Şimal Deniz uyanık oluyor. Annelerim işi de hiç bitmiyor. Bu kurabiye Helin Zeynep'in favorisi. Kendisinin yemekle pek arası yok ama dişini kaşıyacak, durdukça sertleşen, sertleştikçe tadı güzelleşen bu kurabiyeye hayır demiyor. Tarif becerikli komşum Hülya Hanım'a ait. Ben buraya orijinal halini yazdım ancak iç malzeme olarak sadece üzüm değil kuru meyve karışımı kullandım. Kuru meyveleri seviyorsanız bu halini de beğeneceğinize eminim. Şimdiden hepinize afiyet olsun. 
Yarın okullar açılıyor, ne diyelim yeni dönemimiz de hayırlı uğurlu olsun.
Gelelim tarifimizin detaylarına:

Malzemeler;

  • 1 paket sana yağ (Tereyağ tercih ettim)
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3 su bardağı un
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 6 kaşık un
İç malzemeleri:
  • 1 su bardağı üzüm
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 yumurta akı (sarısı üstüne sürülecek)
  • Mecburi değil ama ben iç malzemeye biraz tarçın ve çekilmiş fındık ilave ettim. 

Yapılışı:

  • Katı yağ ile 1 paket vanilyayı iyice yoğurun.
  • Ayrı bir kapta eleyerek 3 su bardağı un ile kabartma tozunu karıştırın.
  • Un karışımını yağa ekleyip kıvam alıncaya kadar yoğurun.
  • Ardından yoğurdu ve 6 kaşık unu ilave edip yoğurmaya devam edin.
  • Yoğurma işini bitirince hamuru 15 dakika dinlenmeye bırakın.
  • Bu sırada iç malzemelerini ayrı bir kapta karıştırın.
  • Hamuru 4 parçaya bölün ve hepsini açın. (yufkadan biraz daha kalın olacak)
  • Açılan her yufkanın içine iç malzemeyi koyup yayın ve sonra rulo yapın.
  • Ardından ruloları verev kesin ve tepsiye dizip üzerine yumurta sarısını sürün.
  • 180 derecede pişirin. 
  • Kurabiyeler yemeye hazır, afiyet olsun.


Bir kaç tanede fotoğraf paylaşmak istiyorum karlı günlerimizin hatırası olarak.






0 comments:

Yorum Gönder

Gelin beğendiklerinizi ve beğenmediklerinizi konuşalım...