15 Ağustos 2017 Salı

İstanbul'dan Groningen'e Gidiş




Türkiye'den ayrılmadan önce telefon tarifelerinin değiştirilip, Türkiye'de yapılması gereken banka işlemlerinde sorun yaşanmaması için bankalara haber verilmesi, kullanılmayacak hizmetlerin kapatılması derken Groningen'e vardık. Peki 5 valiz, 3 sırt çantası ve 2 çocuklu yolculuk nasıl geçti diye merak edenler için yazayım. Uçak Amsterdam'a ineceği için Amsterdam'dan Groningen'e tren ile gitmemiz gerekti. Kötü olan ise bu hatta bir tamirat olduğu için trende bir kez, sonrasında da otobüs ile olmak üzere 2 değişim ile Groningen Tren İstasyonu'na vardık. Oradan ise valiz çok olduğu için taksi ile eve geçtik. Nazancığımın tavsiyesi ile Groningen'e giderken bineceğimiz tren biletleri uygun olsun diye facebook grupları olduğunu öğrendim ve Easy Group Return Tickets - ALL stations & routes - DUTCH BANK or PAYPAL grubundan Sreehari Tamraparani isimli kişiden bileti aldım. Daha doğrusu benim Hollanda'da hesabım olmadığı için arkadaşım benim için aldı. Ancak biletler gece geç vakitte gönderildiği için biletlerin çıktısını almadan uçağa bindik. Amsterdam'a inince biletlerin çıktısını almamamız gerektiğini öğrendik ama nerede çıktı alacağımızı bulmak zor oldu. Servis point yazan bir yerden tanesi 3.5 eurodan çıktı aldık. Ancak sonradan öğrendim ki  şu uygulama da aynı işi görüyormuş: http://www.ns.nl/en/travel-information/ns-on-your-mobile/travel-planner-xtra.html. Yani çıktı almaya gerek yokmuş. Yazarken kısa ama yaşarken uzun geçen yolcuğumuz sonunda yeni evimize sağ salim vardık. Peki Groningen'deki yaşam nasıl merak ediyor musunuz? Bir sonraki yazıyı bekleyin derim. Sevgiler...

Not: Biz bilet alırken sorun yaşamadık ama biz geldikten sonra bilet alma koşulları değiştirildi tren şirketi tarafından. Dolayısıyla yukarıdaki kişinin güvenilirliği konusunda da emin değilim artık. ama üzülmeyin. İki tane sayfa buldum her ay düzenli olarak hollanda genelinde biletlerde uygulanan indirimleri görüp en uygun olanı seçebilirsiniz. 

2 yorum:

  1. Hocam öncelikle verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Ben de 2219 bursuyla Eylül ayında Tilburg'da olacağım. Ev bulma konusunda ciddi sorunlar yaşıyorum, hala bulamadım bakalım ne olacak? Hocam size bir sorum olacaktı. Tübitak bildiğim kadarıyla burs ödemelerini 1 ay içinde yapıyor. Bu nokta da kesinti olmaması ya da en az olması için siz nasıl bir yol izlediniz? Türkiye'de açtırdığınız euro hesabını mı yoksa orada bir bankadan açtırdığınız hesabımı tercih ettiniz? Yanıtlarsanız çok sevinirim. Size iyi çalışmalar dilerim.

    YanıtlaSil
  2. Mesajınızı çok geç gördüm ne yazık ki belki de döndünüz. Ama başka okuyanlar için fikir olması bakımından yazıyorum. Önce buradan bir hesap numarası vermiştim sonra oradan hesap açıp hemen değiştirdim. Yoksa Türkiye hesabından aktarmak için çok para kaybınız olur.

    YanıtlaSil

Gelin beğendiklerinizi ve beğenmediklerinizi konuşalım...