8 Aralık 2013 Pazar

Çörekotlu Kurabiye

#blogfırtınası


#blogfırtınası esmeye devam etti ama ne yazık ki her gün bu tempoya ayak uyduramadım. Ama kaldığım yerden devam ediyorum. Güzel bir tarif gördüm Alacarte by Neslos'ta. Ağızda dağılan kurabiyeler. Çörekotu hem faydalı hem de Şimal Deniz çok seviyor. Şimal Deniz'in seveceğini düşünmüştüm gerçekten de öyle oldu. Deneyin siz de seveceksiniz...

Malzemeler:

  • 250 gram tereyağ (Oda sıcaklığında)
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 3 kaşık çörekotu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 2 çorba kaşığı toz şeker (ben unutmuşum ama yine de güzel oldu)
  • 1 yumurta (beyazı içine sarısı üstüne)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 5-6 su bardağı un

Yapılışı:





  • Un hariç diğer malzemeleri yoğurma kabımıza alıp karıştırıyoruz.
  • Unu yavaş yavaş ekleyip kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edinceye kadar yoğuruyoruz.
  • Yoğurma tamamlanınca hamurdan parçalar alıp rulo haline getiriyoruz ve verev şekilde kesiyoruz.
  • Üzerine yumurtanın sarısını sürüp 170 derece fırında üzeri kızarıncaya kadar pişiriyoruz.
  • Afiyet olsun...
     Bu arada ben nasıl olur acaba diyerek son bir ruloya peynir ekledim birazda. Öyle de gayet güzel geldi bana. Belki peynirli de denemek istersiniz, aklınızda bulunsun. 
   Peki şimdi bunun #blogfırtınasının konusu ile ilgisi ne derseniz, açıklayayım: Bu blogu yazmaya başlayınca ismi ne olsun diye düşündük Şimal Deniz ile. Kendisi her ne kadar 6 yaşında olsa da "Mucizeyi Lezzetler" programının her bölümünü defalarca bilgisayardan izliyor ve zaman zaman da beni bilgilendiriyordu bazı tarifler konusunda. İşte biz bu bloğun ismini Refika Birgül'ün bu programının başlangıç müziği olan Where Has Sally Gone şarkısının içinde geçen little girl sözünden etkilenerek koyduk. Sevgiyle kalın ve de sağlıkla...

0 comments:

Yorum Gönder

Gelin beğendiklerinizi ve beğenmediklerinizi konuşalım...