2 Nisan 2016 Cumartesi

Nişastalı Çıtır Börek





çıtır börek
Nişastalı çıtır börek, patatesli börek


Merhaba,
Bir süredir eklemeye niyetlenip, ekleyemediğim bir tarif ile yine buradayım. Ülke gündemi acılarla dolu. O nedenle insanın eli gitmiyor yazmaya. Ama yeni bir aya girdik. Nisan ayında her şey güzel olsun, baharın sıcaklığı, doğanın uyanışı bizi sarsın. Güzel günlerin başlangıcı olsun. Bu dilekler ile tarifimize gelelim. Adından anlaşıldığı üzere çıtır çıtır bir börek. Ben patates ve peynir karışık yaptım. İsterseniz ıspanaklı da yapabilirsiniz. Afiyet olsun.

 Malzemeler:

  • 3 adet yufka
  • 100 gr tereyağ
  • 1 çay bardağı sıvı yağ 
  • 6 çay kaşığı nişasta
  • üzeri için 1 adet yumurta sarısı
İç harcı için
  • 4 adet haşlanmış patates
  • beyaz peynir

Yapılışı:
  • Öncelikle tereyağını eritin ve sıvı yağ ile karıştırın.
  • İlk yufkayı alıp her yerini yağlayın.
  • Sonra tel süzgeç ile 1 çay kaşığı kadar nişastayı her yerine serpin.
  • Yufkayı ortadan ikiye katlayıp yarım daire şekline getirin. 
  • Bu katıda yağlayıp aynı şekilde nişastalayın.
  • Ardından yufkanın geniş(düz) kısmına istediğiniz iç harcını yayın. Ben haşlanmış patatese biraz peynir ekledim ama ıspanaklı da yapabilirsiniz.
  • Yanlardan 3 parmak kadar içe katlayıp rulo şeklinde sarın.
  • Elde ettiğiniz ruloyu da yine  parmak genişliğinde dilimleyin yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye yerleştirin.
  • Diğer  yufkaya da aynı işlemi uygulayın.
  • Hazırladığınız yufkaları  180 derecede pişirin. 
  • Üzerine yumurta sürebilirsiniz ben sürmeden pişirdim gayet güzel oldu.
  • Herkese afiyet olsun...
Son olarak baharın güzellikleri size gelsin...






0 comments:

Yorum Gönder

Gelin beğendiklerinizi ve beğenmediklerinizi konuşalım...